Založ si blog

„ Čenteš – (vraj ) Gorila“

Môj sused (v politike skúsený a s eštebákmi spriaznený) čerstvý osemdesiatnik ma minulý piatok šokoval keď vyhlásil : „ Čenteš je tiež Gorila“.

Nedal mi šancu porozmýšľať, kde toho Čenteša zaradiť. Pohodil mi podpisový hárok a vyzval ma podpísať „VÝZVU“ s dovetkom  „Gašparkov si z nás nikto robiť nebude“. Ukážeme si svoje, aj tomu Fickovmu služobníkovi, čo sedí v tom …. no bývalom „PIONERSKOM paláci“.

Čo váhaš, vykrikoval na mňa (aj moja chorľavá žena sa vyľakala) celá koalícia sa vydala na cesty po Slovensku s hárkami na podpisy za demokraciu- za Čenteša. Aj Miky cestuje bez režijky (nie bicyklom) vlakom a osobne zbiera podpisy, no predsa …… za Čenteša.

Čo už má (chudák Miky) robiť. Opustila ho (Y) vetka, po prvom bozku (ešte sa nenaučil bozkávať ako pobočník (Y) van), opustí ho aj (Lu) cina a po voľbách odídu aj ďalší. Pribrzdi, (hovorím si sám sebe), nerozmýšľaj ako morský pirát, vieš dobre: „kapitán opúšťa loď posledný“. Ani Vlado ešte loď neopustil, hoci už dávno nie je súci ani na umývanie jej stroskotanej paluby.

„Neteš sa“, krotí ma vševediaci (štvrtej strane verne slúžiaci) sused. Miky nie je Vlado, on nemáva (z obrazovky) na rozlúčku, on dvíha prst a hlasuje (za svoju demokraciu) za Čenteša.

„Neblázni“ karhám pre zmenu ja (menej skúsený v politike) suseda. Čenteš, ten jediný (právnicky vzdelaný) čistý a spravodlivý, nepolitický celému politickému spektru, najvhodnejší právoplatne zvolený Generál  (zásluhou Goril) nemôže byť Gorila. On skromný z ľudu odrastený a na slovo počuvný (hoci aj generál) tretí pilier štátnej moci je už pripravený na všetko. Prikázali mu (Gorily) odstúpiť z kandidátky – „odstúpil“. Prikázali mu (tie isté Gorily) kandidovať – „kandidoval“.

Čo mal v takom stave náš (pozliepaný) parlament robiť. „Zvolil“, hoci tesne ale (z vôle Goríl) generálneho génia v tajnej voľbe. Nevadí, že už pred tým bolo všetko ODTAJNENÉ.

Ako na začiatku, aj ne záver ma sused okríkol „TAK PODPÍŠ“, musím ísť ďalej, veď Miky precestuje celú republiku, kým ja jednu ulicu našej prímestskej časti.

„Nie, nepodpíšem, neviem čo ešte Gorila vyplaví na povrch“, odpovedal som susedovi a vyprevadil ho za …… Gorilami.

 

Odcudzení

13.11.2014

Vzácna súdržnosť a jednota navštívila ČSSR v novembri 1989. Štrngajúce kľúče, sťaby Vianočné zvonce spievali piesne víťazstva, mieru a pokoja a predpovedali nový život. Žiaľ len chvíľu trvalo novembrové opojenie. Spievajúce kľúče sa rýchlo vymieňali za kľúče a zámky od pokladní, trezorov, ba aj bráničiek a bytov. Spolupatričnosť odplávala do kalných vôd [...]

Kde sa nekradne?

05.11.2014

Od „nežnej“ (1989) sme si na všeličo zvykli.Najviac na rozkrádanie spoločného majetku, ktorý „nenávidený“ režim po druhej svetovej vojne nadobudol. Komunisti (najmä v začiatkoch, teda po roku 1948) akékoľvek rozkrádanie tvrdo trestali. Jáchymovské uránové bane popri politických a náboženských „zradcoch“ národa zapĺňali aj rozkrádači [...]

Viditeľná korupcia!

21.10.2014

Novodobý hybridný výplod justičnej praxe s jemným názvom „dohoda o vine a treste“, vyklonovaný niekde na Sicílii alebo nebodaj v Texase, nemá v našich končinách korupciou preťaženého súdnictva šancu. Trvalo dva roky od opakovanej bitky pred nitrianskym barom, keď jeden zo šiestich bitkárov, podľa mňa ako vojak z povolania ten najpovolanejší, so srdcervúcou [...]

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

vlado1933

Vlado Kozubík, Dôchodca

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 80826x
Priemerná čítanosť článkov: 3368x

Autor blogu

Kategórie